Lexus zapowiada pierwsze auto w pełni elektryczne!

Lexus zapowiada pierwsze auto w pełni elektryczne!

Lexus zapowiada pierwsze auto w pełni elektryczne!

Od premiery RX 400h – pierwszego zelektryfikowanego modelu – w 2005 roku mineło już sporo czasu. Bardzo wiele na rynku się zmieniło. Jednak dotychczas Japończycy byli dość konserwatywni w swoich poglądach.


30 Marca Lexus ogłosił premierę „LF-Z Electrified”, koncepcyjnego BEV, który łączy w sobie osiągi, stylistykę i technologie przewidziane do realizacji do 2025 roku. jak również, między innymi, nowa technologia kontroli siły napędowej na cztery koła, znana jako „DIRECT4”, która zapewnia doskonałe i bardzo elastyczne właściwości jezdne, odróżniając LF-Z Electrified od konwencjonalnych pojazdów. Co ciekawe nie poinformował klientów iż będzie on napędzany wodorem (czyżby nie był pewien czy Toyocie uda się osiągnąc cel ?). Z ciekawych rozwiązań zaproponowanych przez Lexusa są:

  • Ustawienie zespół baterii podłużnie pod podłogą pojazdu, podwozie staje się sztywniejsze, a środek ciężkości pojazdu zostaje obniżony w celu poprawy dynamiki. Ponadto konstrukcja ta pomaga złagodzić wibracje i nieprzyjemne hałasy z wnętrza kabiny pasażerskiej.
  • Nowa technologia sterowania siłą napędową na cztery koła, DIRECT4, umożliwia swobodną kontrolę siły napędowej silników o wysokim momencie obrotowym, umożliwiając precyzyjną kontrolę postawy pojazdu zgodnie z ludzkimi zmysłami i bodźcami. Ponadto, sterując niezależnie przednimi i tylnymi kołami napędowymi, system może zapewnić odpowiedni układ napędowy – np. Napęd na przednie i tylne koła lub napęd na wszystkie koła – dla każdej sytuacji na drodze. System kontroluje dystrybucję siły napędowej poprzez płynną reakcję i obliczanie siły naciśnięcia na pedał przyspieszenia i działania kierownicy, co skutkuje potężnym przyspieszeniem i ekscytującymi osiągami w zakrętach, które niemal idealnie dopasowują się do woli kierowcy.
  • Zastosowanie sterowania przewodowego eliminuje potrzebę mechanicznego połączenia przez wał kierownicy, co skutkuje bardziej bezpośrednią reakcją między działaniem układu kierowniczego a siłą napędową. Umożliwia to skręcanie pojazdu przy mniejszym kącie skrętu – i większej precyzji – w zależności od warunków jazdy.
  • W zelektryfikowanym modelu LF-Z sztuczna inteligencja (AI), która uczy się preferencji i zachowania kierowcy, zapewnia kierowcy stałe wsparcie. Komunikacja głosowa przyczynia się do lepszej obsługi podczas jazdy. System rozpoznawania głosu wykorzystuje najnowszą sztuczną inteligencję do rozpoznawania, uczenia się i dostosowywania do nawyków i preferencji kierowcy, wspierając takie zadania, jak wyznaczanie tras przejazdu i dokonywanie rezerwacji w restauracjach!
  • System E-Latch sprawia, że ​​otwieranie i zamykanie drzwi jest płynniejsze i bezpieczniejsze. Podczas wsiadania chowana klamka drzwi automatycznie pojawia się nad powierzchnią pojazdu, gdy kierowca lub pasażer zbliża się z kluczem w dłoni. Drzwiczki można odryglować i otworzyć płynnie, dotykając czujnika wewnątrz klamki. Wychodząc z pojazdu, drzwi można otworzyć, naciskając przycisk otwierania drzwi. Dodatkowa korzyść: czujniki LF-Z Electrified skanują otoczenie w poszukiwaniu nadjeżdżającego i sąsiedniego ruchu przed wyjściem pasażerów, aby zapewnić dodatkowy poziom bezpieczeństwa pasażerów.
  • Panoramiczny dach, który daje poczucie otwartości, wykorzystuje szkło elektrochromowe i jest wyposażony w funkcje rozrywkowe, takie jak przyciemnianie zapewniające prywatność i cień lub oświetlenie odbijające nocne niebo. Pośrodku dachu znajduje się panel dotykowy, który łączy przednie i tylne siedzenia i służy do komunikacji między pasażerami. Odchylane tylne siedzenia są wyposażone w funkcję masażu, dzięki czemu wszyscy pasażerowie podróżują kojąco i spokojnie.
  • System audio Mark Levinson¹ nowej generacji może odtwarzać wrażenia dźwiękowe przypominające salę koncertową. Dzięki funkcji zarządzania dźwiękiem nowej generacji, aktywna redukcja szumów ułatwia interakcję lub prywatność pasażerów, zapewniając ciche i komfortowe wnętrze.

 

Dodatkowo firma ogłosiła iż do 2050 roku planują osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla przez cały cykl życia całej gamy modeli – od produkcji materiałów, części i pojazdów, przez logistykę pojazdów, po ostateczną utylizację i recykling starszych pojazdów. Z tej perspektywy i z jasną misją osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla, Lexus zmniejszy wpływ procesów produkcyjnych materiałów na środowisko.

Może to być naprawdę ciekawe, ilość nowości które zaproponował Lexus jest naprawdę imponująca. Prawdę mówiąc chyba żadna z nich nie jest zaskakująco innowacyjna lub przełomowa, ale biorąc pod uwagę dotychczasowy konserwatyzm działań tej marki i iśćie Japońskie podejście myślę że mogą jeszcze zaskoczyć!